COVID-19: Kampe kan afvikles

DBU fremlagde i går den 8. juni nye retningslinjer, da forsamlingsforbuddet hæves fra 10 personer til 50.

Det betyder, at vi nu kan afvikle kampe.

På dette link kan I se hele protokollen udsendt af DBU ]

For Gug Boldklub har ovenstående følgende konsekvenser:

Klubhuset
Klubhuset er forsat lukket frem til uge 27. Det vil sige, at der ikke er mulighed for omklædning, hvorfor der skal klædes om hjemmefra eller på banen.

Træning
Det er nu tilladt at være op til 50 i hver zone. Vi følger den allerede gældende Coronatræningsplan frem til sommerferien. Der må IKKE være tilskuere/forældre til træningerne. Overholdes dette ikke vil ALLE blive straffet med bødeforlæg. Såfremt der står forældre/tilskuer udenfor zonen, vil hele klubbens areal blive betragtet som 1 zone, hvorfor der således kun må være 50 personer i alt på klubbens anlæg. Trænerne sørger stadig for at spillerne bruger håndsprit inden træning, og at det kun er træneren der må gå i boldrummet. Alle materialer skal fortsat vaskes/sprittes af efter træning.

Kampe
Der må IKKE være tilskuere til kampene! Står der forældre/tilskuere udenfor banen/zonen, vil hele klubbens areal blive betragtet som 1 zone hvorfor der således kun må være 50 personer i alt på klubbens anlæg. Overholdes dette ikke, vil politiet straffe alle med bødeforlæg på klubbens anlæg.
Ved afvikling af hjemmekampe, skal der tages kegler med ned på kampbanen og lave 2 udskiftningszoner på hver sin side af banen (se evt tegning i protokollen). I denne zone skal træner/holdleder og spillerne stå. I denne zone skal opvarmning også foregå. Trænerne skal stadig sørge for at spillerne bruger håndsprit inden kamp, og at det kun er træneren der må gå i boldrummet. Alle materialer skal vaskes/sprites af efter træning.

Kamptøj
Trænere kan afhente kamptøjet i klubben som altid. Vi opfordrer til at spillerne bare bruger kamptrøjen. Der kan laves en særlig aftale med inspektøren, såfremt der er nogle forældre der ikke vil have trøjerne med hjem til vask. Brug gerne en sort sæk til de trøjer der har været i brug, således hele sættet ikke skal vaskes.

Bestyrelsen i Gug Boldklub