De gamle drenge trodser regn og blæst

Af Poul Møller, holdleder SGO 59+ og 64+.

Som de rebeller vi er, som børn af 1960’ og ‘70’erne - med The Beatles, Rolling Stones og The Who i bagagen, trak vi gamle drenge mandag aften - de grønne  og orange veste over hovedet, iførte os fodboldstøvler - ved hjælp af skohorn ...naturligvis! Og trodsede regn og rusk!

Optimistiske - med udsigt til en go’ gang fodbold og efterfølgende en kold øl eller sodavand og afsluttet med lidt til maven og ganen, fik vi taget hul på vores efterårssæson.

Med en placering på en 2. plads og en kamp mindre end førerholdet - som vi i øvrigt skal lægge ud med mandag aften den 14. august - på Skjøtt Arena, kl. 19.15 …. er vi klar til at kæmpe og spille med om kampe i slutspillet. Her går de fire bedst placerede i semifinale.

De sidste del år har Gugs SGO 59+ således spillet med om topplaceringerne. I 2021 vandt vi rækken efter en spændende kamp i allersidste runde.

Vi håber og vil kæmpe for Gugs rød/blå farver og gøre hvad vi kan for at bringe pokalen hjem til Gl. Vissevej.

Også klubbens veteraner fra 64+ har, efter flere år som rækkens prügelknaber og faste bundhold, nu spillet sig i en god og flot position til - også at spille med i efterårets slutspil. Godt gået af I gamle drenge!
Her spilles der 5-mands-fodbold …. det føles lidt som om, at livet også her går i ring.

Vores klubkammerater i ungdomsafdelingens - på de yngste årgange spiller jo også på “små mål” og med få spillere på holdet.