Gug Boldklub styrker ungdomsarbejdet

Gug Boldklub ønsker at styrke sig på ungdomssiden, og har derfor ansat Jesper Jørgensen som Head of Youth Development (HoYD) på en 2 årig aftale.

Jesper Jørgensen har været i Gug Boldklub i næsten 1 år , hvor han har været træner for vores meget talentfulde U16 liga 1 hold. Jesper har DBU/UEFA A licens, og har derfor de rette kvaliteter til at rykke Gug Boldklub i den rigtige retning.

I Gug boldklub har vi flere målsætninger, hvoraf ansættelsen af Jesper kan skabe rammerne for at nå disse eller dele af disse mål. Vi har en mission om, at vi gennem fodboldspil og almindeligt socialt samvær for børn og voksne, skal fremme kammeratskab og miljø i lokalområdet i bredest mulig forstand. Gug Boldklub skal være en klub man har lyst at være i! Herunder vil vi udvikle spillere og hold således, at klubben ofte kan være repræsenteret i DBUs bedste rækker og spillere kan udvikles til øverste eliteniveau.

Fokusområderne for Head of Youth Development, vil i samarbejde med klubbens første træner i seniorafdelingen udvikle trænerkonceptet, spillestil og ligeledes hvordan vi vil udtrykke os fodboldmæssigt. Det bliver også Jespers rolle at udvikle hele ungdomssiden fra U5-19 og herved maximere indlæring og udviklingen af hver enkelt spiller og samtidig assistere spillerne i at opnå et langsigtet mål. Ydermere skal HoYD løbende sørge for at klubbens spil- filosofi er up-to-date og fremtænkende i forhold til hvordan der trænes og spilles. Alt dette skal lykkes i et samspil mellem HoYD, ungdomstrænere, senior trænere, spillere og forældre på niveauer fra U5 til seniorafdelingen.

Ved ansættelsen af Jesper søger vi således også at forløse det store potentiale i bydelen og i klubben, og Jesper skal bidrage til, at sociale og sportslige ambitioner yderligere aktiveres i sigtet mod at være en attraktiv klub i Nordjylland. I dette sigte bliver Jesper ligeledes cheftræner for klubben talentfulde U17 liga 1 hold.

Foto: Formand Henrik Gaardsøe med Jesper Jørgensen (t.h.).