Gugløbet genopstår

Af Kristina Egeberg Olesen, medarrangør.

Tag hele familien med til nogle hyggelige timer i motionens tegn.

Nu kan vi igen byde velkommen til et motionsløb i Gug og omegn. I samarbejde med boldklubben afholdes Gugløbet for første gang søndag den 18/8, og byder på flotte og udfordrende ruter på henholdsvis 2 km (børneløb), 5 km, 10 km samt halvmaraton. Vi stiller op med professionelt tidstagningsudstyr fra DGI og engangschip i startnummeret, så vi sikrer løberne en officiel tid. Vi byder alle velkomne, uanset alder og niveau. Gugløbet skal være et hyggeligt løb for hele familien, og forhåbentlig noget som bliver en tilbagevendende begivenhed.

Kongedistancen er halvmaraton, hvor ruten bevæger sig ud på krævende på 21097,5 meter. Efter godt 2 km ankommer løberne til Hestiastien som går over i Panstien og hele vejen op til Landlystvej – næsten 1 kilometer med stigning hele vejen. På toppen af Gug belønnes løberne med en fantastisk udsigt ud over Gug, Visse og resten af den sydlige del af Aalborg, inden turen går nedad igen i Østerådalen, og videre ud gennem Haveforeningen Draget, Dall og Poulstrup. Turen går derefter forbi Poulstrup Sø og retur til Visse, hvor vil der være en sidste stigning op ad Solbakken inden målet nås på Gug Boldklubs baner. Der vil i alt være omkring 300 højdemeter på halvmaratonruten, så husk at træne lårmusklerne!

De andre ruter er lidt mindre krævende, men hvor løberne stadig kommer rundt i Gug og omegn.

I målområdet vil vi sørge for den gode stemning, blandt andet med Peter Würtz bag mikrofonen som officiel speaker. Vores gode stadioninspektør, Kasper Krogh sørger for at der bliver tændt op i grillen, og at fadøllene er kolde så du kan få depoterne fyldt op efter at have været aktiv på løberuten. Når du køber startnummer til Gugløbet vil du samtidigt kunne bestille en platte bestående af en frankfurter med brød samt en vand/øl til en favorabel pris af 40 kr. Derudover vil der blive arbejdet på at få lavet aktiviteter til børnene i målområdet.

Når du kommer i mål vil du bliver modtaget af klapsalver fra tilskuerne og opmuntrende ord fra speaker Peter Würtz. Du får en flot speciallavet finisher-medalje om halsen. Medaljen er lavet ved en ekstern samarbejdspartner i et helstøbt, flot design – og alle får selvfølgelig en medalje uanset distance!

Gugløbet er støttet af flere sponsorer. Den første der kom på banen var RealMæglerne Brian Harbo. Spar i Visse vil sørge for gode sager på depoterne og i målområdet. MUMS laver præmier til bedste dame og herre på hver distance, gælder dog ikke for børneløb. Gug Erhvervsforening støtter også Gugløbet.

Tilmelding og yderligere information findes inden længe på www.gugløbet.dk eller www.facebook.com/guglobet/

Vel mødt den 18/8.