Højt humør til årets veteranaften

Af Benny Nygaard.

Ti år er der nu gået, siden den tidligere formand i både Gug Boldklub og Gug Boldklubs Venner samt æresmedlem, Johs. Knudsen, kom med det gode forslag at holde en årlig social klubaften for de mange spillere, trænere, ledere og andet godtfolk, som gennem tiden har haft deres færden på klubanlægget – en veteranaften blev således født.

Og som sagt, så gjort, når den gode Johs. har sat sig noget i hovedet, så Vennerne nedsatte fluks en arbejdsgruppe, der kunne tage sig af det praktiske omkring arrangementet.

Helt fra første gang har det vist sig, at det gode forslag har fået god opbakning af mange klubfolk - og tydeligvis har disse været glade for på denne måde at møde gode venner fra de såkaldte gode gamle dage – hvor alle var noget yngre. Og det har endvidere vist sig, at rigtig mange dukker op hvert år, og dermed bakker om idéen bag arrangementet.
Således også i år, på kalenderens sidste vinter-mandag, ja endda med rekordagtigt fremmøde af knap 100 deltagere. Der var således tæt på fuldt hus i klubhusets loftsetage som fra første minut summede af godt humør og gensynsglæde.

Mandemad
Gug Boldklubs tidligere formand, Jørn Jeppesen, styrede igen i år arrangementet med lune, høj stemmeføring og sikker hånd, så dette tidsmæssigt forløb så nogenlunde efter programmet.
Traditionen skulle holdes, så der indledtes med rigtig mandemad – skipperlabskovs og gule ærter – skyllet ned med øl og snaps efter behov. Til den efterfølgende kaffe var der igen lækre kaloriebomber i form af dejlige kager sponsoreret af vores tidligere ungdomsspiller bagermesteren i Nørager, Peter Rask. Altid godt med gode forbindelser!

SE BILLEDCOLLAGE FRA DEN OVERORDENTLIG HYGGELIGE AFTEN HER ]

Mr. AaB på besøg
Gennem årene har der ligeledes været tradition for, at en kendt person i fodboldverdenen kom forbi og underholdt deltagere med lidt af det, der foregår uden for Gug Boldklub.
Denne gang var det således Mr. AaB – Lynge Jakobsen – der i en god times tid på sin lune facon fortalte anekdoter fra sit lange liv med fodbolden, siden han var kun seks år gammel.
Han indledte i øvrigt med kort at fortælle om sit nuværende engagement med projekter ude i Aalborg Øst, som bl.a. har til formål at hjælpe udsatte unge ind på arbejdsmarkedet. Selv om det er syv år siden Lynge stoppede som sportsdirektør, har hans nuværende bestyrelsespost i AaB åbnet for, at nogle af projekterne gennemføres på AaB’s anlæg – og med stor virkning, har et vist sig.
Lynge kom langt omkring med sine fortællinger og fortalte ganske interessant bl.a. om specielle situationer med kontraktforhold for spillere, episoder med pressen samt om store oplevelser ude i Europa efter at have vundet Superligaen. Disse mesterskaber åbnede dørene til en verden langt fra lille Aalborg – med besøg hos UEFA i Geneve, hvor selveste Ronaldo i 2008 trak AaB op af hatten som deltager i årets Champions League Gruppe E – mod Manchester United, Villareal og Celtic. Lynge fortalte endvidere om nogle af de mere kuriøse oplevelser, der fulgte med i det fine selskab, f.eks. med besøg på berømte og traditionsrige Old Trafford. Afslutningsvis besvarede Lynge lige et par hurtige spørgsmål fra deltagerne om bl.a. det store pres, der nu om dage ligger på de professionelle fodboldspillere.

Seniornyt
Gug Boldklubs seniorudvalg overtog herefter scenen og fortalte kort om den aktuelle situation i afdelingen samt om planerne for den forestående sæson. Klubarbejde er jo hovedsageligt baseret på frivillig arbejdskraft, så seniorudvalget benyttede lejligheden til at opfordre interesserede til at deltage deri – ud fra tid og lyst.

Venneprisen uddelt
Tiden var herefter inde til at hædre en af klubbens mange ildsjæle med årets vennepris. Vennernes formand, Jørn Axelsen, overrakte fortjent denne – i form af et gavekort - til Jyllandsserieholdets nuværende holdleder, Villy Jellesen, for mange års bravt arbejde i klubben på forskellig vis siden 1983.

Olsens lotteri
Sidste punkt på dagsordenen for denne jubilæumsaften var som altid udtrækning og omdeling af de mange gevinster fra Olsens traditionelle kæmpestore amerikanske lotteri. En sikker succes – bl.a. fordi mange gavmilde sponsorer stod bag med fine gevinster!

Kl. 22:27 ringede ordstyrer Jørn Jeppesen på klokken for sidste gang – og ønskede alle tak for fremmødet og god hjemtur.

[ SE BILLEDCOLLAGE FRA DEN OVERORDENTLIG HYGGELIGE AFTEN HER ]