JS: En ægte klubmand runder 150 kampe

Af Simon Brix Frederiksen.

Jyllandsseriens Raket nr. 1, Andreas Kaalbye er endelig ved at være sine genstridige skader fri og derfor lykkedes det ham (endelig) at sætte hak ud for 150-kampe på Førsteholdet.

Kæmpe tillykke til knægten fra Nøvling, der er en af mange Home Grown-spillere med ungdomsstøvler udtrådt i klubben. Før det var han i Nøvling, hvor han dannede frontduo med en vis Tommi Fabricius, som han efter flere omveje, nu er genforenet med igen. “Kaal” er en rigtig klubmand, der deltager aktivt i hele klublivet og også er et kendt (og elsket) ansigt blandt de mange ungdomsspillere i klubben. Vi spurgte ham om udviklingen fra kamp nr. 100 til nr. 150; om at gå fra talent til etableret førsteholdsspiller:

“Jeg havde min kamp nr. 100 i den første kamp med Stiller som træner, så holdets udvikling er er gået fra at kæmpe om at forblive i Jyllandsserien, til nu at præge den og være med til foråret når det bliver rigtig sjovt. Min egen personlige udvikling har været meget præget af skader, især mit ene knæ har det seneste halvandet år været ramt, men nu er jeg forhåbentlig ved at være den skade kvit - 7-9-13”.

“Rutine er jo mange ting og kan mærkes på flere måder, jeg har været med i både s.2, s.1, js. 2 og js.1 og har dermed prøvet at stå i forskellige situationer. Dog er det vigtigste for mig, at sprede og værne om den gode kultur vi har omkring klubbens førstehold og i klubben generelt. Jeg håber da 200 kampe er realistisk, men det kommer fuldt ud an på kroppen, som til tider er alt for skadesplaget”.

Herfra et kæmpe ønske om at Andreas kan holde skaderne på afstand og et stort tillykke med de 150 kampe.