JS: Gug BK sikrede sig JS1 i søndagsseance

Vejgaard Boldspilklub - Gug Boldklub 1-4 (1-1)

Mål Gug: Nicklas Sørensen, 0-1, str.; Tommi Fabriciusx3, 1-2, 1-3, 1-4
Gult kort Gug: Søren Astrup (hvem ellers?)

Af Simon Frederiksen.

Hip-hip hu-ttelihut hurra! For os! Efter en mageløs fight på Dogshit Ground i Vejgaard stævner Flagskibet fra havn i Jyllandsserie 1 i 2020 - for andet år i træk. Og efter en forrygende 4-1-sejr slutter de blå-røde på 22 point og får ét point med over i oprykningsspilet til Danmarksserien. Summersummarum på en syndflodssøndag: Tredjepladsen gør dette Gug-hold til historiens bedste!

Nu hvor arbejdet er gjort, kan vi godt adressere forløbet fra Vejgaard. Vores dydens sti er selvfølgelig tandlægeren og bitter er noget man drikker, men … At spille en kamp på en søndag, hvor rundens resterende kampe blev spillet lørdag, fordi man liiiige ville toppe holdet med spillere fra Vejgaard Boldspilklub - 2. Division, selvom man egentlig var blevet enig om lørdag - hvor de fleste hold også holder afslutningsfest. Derefter henlægger man kampen til en hundetræningsbane, så det mere lignede en udfordring fra Robinson Ekspeditionen end en fodboldkamp. Oveni vælger man ikke at udvise fair play i anden halvleg og forsøger at drage fordel af et indkast, fordi de hvidblusede er bagud - i første halvleg vidste Gug fairplay i en nøjagtig magentil situation.

Men Dalai Lama sendte karma til 9210 - på samme indkast scorede Gug til 3-1. Og så var geden egentlig barberet.

Værsgo’ - det var galde, men Redaktionen er ikke uddannet i objektivitet.

Kampen skulle lige finde sit leje efter en måned på kunstgræs og mødet med det som Keepercoach Aastrup kaldte et rigtigt “Sunday League Football”-setup. Kuglen fedtede rundt, men efter at Traktor Frederiksen fik en støvleprop tatoveret på anklen midtvejs i halvleg satte Gug sig totalt på spillet.

Flere gange var det ved at blive farligt, især omkring Anton Langagergaard, Astrup og Nick i højresiden - og det er også en omstilling med nogle af dem involveret, der sender Tommi TopTændt afsted. Han prikker den under keeperen, der oversatser og laver straffe. Efterfølgende klasker Nick den højt i kassen - Niclas Jensen-style.

Lige inden pausesaften udligner Alexander Sloth for VB, da en et vip i feltet mødes af hans pande. Retteligt er det vel et selvmål af en stærkt spillende Simon Steffensen i Gug-målet. Han kommer fremragende ned til hovedstødet og redder, men ind i målet. 1-1.

I pausen var en peptalk af Gugs Evgeny Trefilov, Stokbro, lige det skud doping, der var brug for. Gug var farlige, men mest af alt var der ild i øjnene og torden i taklingerne i regnvejret. Selv pygmæ-dueon på midtbanen, Marc Dahl og Anner vandt hovedstødsdueller, så der stod Select i panden af Gugs Xavi & Andrés Iniesta … okay, Wurtz og Winsnes. I hvert fald gjorde de rigeligt til at blive indsmurt i honning og massage fra Alberte Hagsholm Juhl og de andre spillerfruer.

Anden halvleg var dog Tommi TopTændts. Tre mål og hundelort på knæene i jubelscenen. Det første spiller han bande med keeperen, det andet glider han fri i højre side og det sidste på en omstilling, hvor Marc Dahl finder ham fornemt.

4-1, vi er glade, de mange publikummer det samme, og der kom også lykønskninger og lettede suk fra gamle Gug-folk i både Aarhus og København #vistårsammen

Sejren betyder at Gug i anden runde af turneringen henter fem sejre, en uafgjort og et nederlag(i overtiden, på et ikke-eksisterende straffespark #galde vol. 2). Et fantastisk comeback, efter man blot stod med seks point efter første halvdel.
Og nu vi er ved statistik; sejren cementerede også assisterende holdleder Thomas Bruuns pointsnit i det interne regnskab mod Købmand Villy ‘Mema’ Jellesen.

Man-of-the-match; ja, tre mål og et straffespark begået mod sig - TopTændt var en solid og fortjent vinder.

Nå ja, glædelig jul og godt nytår!