JS: Olsen is back!

Bomberen Daniel Olsen vender retur til Gug - Søren Astrup takker af for denne gang.

Olsen is back! Dermed er der er dårligt nyt til Gug-modstandernes forsvarsspillere i Jyllandsseriens pulje 1 i efteråret – til gengæld er der tilsvarende godt nyt til alle Gug-fans, som kan lide fight, fart og masser af mål! Daniel Olsen vender nemlig retur til hjerteklubben Gug Boldklub efter en årrække, hvor han har bidraget til den flotte udvikling på Vejgaards førstehold. Han har således været en skarp angriber på 2. divisionsholdet, hvor han har vist sit høje niveau som både afslutter, presspiller og opspilsstation. Daniel er således klar til at tage kampen op med Tommi ”Toptændt” Fabricius om topscorertitlen på JS-holdet og måske endda i hele puljen i efteråret. Vi glæder os meget til at byde Daniel velkommen tilbage i de blå/røde farver og er sikre på, at han med sin personlighed og fodboldfærdigheder bliver et kæmpe aktiv for vores unge talentfulde hold i kampen mod nye klubrekorder.

Samtidig kan vi fortælle, at Søren Astrup har valgt at prøve lykken i Frederikshavn FI i den kommende sæson. Søren kom til Gug Boldklub fra Jammerbugt FC, og han har med sin kompromisløse stil og enorme arbejdsradius gjort en kæmpe forskel i Gug-defensiven. Vi har lært Søren at kende som en rigtig god fyr, der hurtigt fandt Gug-ånden på og uden for banen. Hans ærgerrighed og rolige væsen har gjort ham til en stærk rollemodel på JS-holdet, og han har lukket mange offensive spillere ned i sin Gug-tid. Derfor håber vi meget, at vi kan sige på gensyn til Søren. I første omgang glæder vi os til nogle spændende kampe mod Søren og resten af Frederikshavn FI-holdet i det kommende efterår.

I det hele taget må vi sande, at vores hold og vores spillere har nået et så højt niveau, at de er interessante for mange andre klubber i Nordjylland. Vi ser meget gerne, at vores dygtige spillere bliver i Gug, og gør derfor også alt for at skabe en klubkultur og et holdmiljø, der er attraktivt og godt at være en del af. Det er dog en naturlig udvikling i en udviklingsklub som vores, at klubber på højere niveau eller med større økonomiske muskler bliver aktuelle for vores spillere. Så selvom vi vedvarende skal udvikle os og forsøge at distancere klubberne omkring os, så må vi også være stolte, når vi kan sende spillere videre til et højere niveau.

Vi ser frem til at byde tilskuere, spillere, trænere og modstandere velkommen til fodbold på Gug Stadion i efteråret, hvor der venter 7 spændende MatchDays.

Vi ønsker alle en rigtig god sommer!

Forza Gug BK!