JS: (r)Øvtur på fjerde klasse

Gug Boldklub-Vejgaard Boldspilklub 1-2 (1-2)

Mål Gug: Simon Frederiksen
Gult kort Gug: Kasper Stiller(bænk), Simon Frederiksen

TEXT: Simon Frederiksen.
FOTO: Bo L. Andersen.
Se hans perlerække af fotos fra kampen via dette [ link ]. Husk at kreditere fotografen og gugboldklub.dk ved brug af fotos.

Så står vi her igen. Med bittersød blodsmag i kæften. Selvom Gug gjorde hvad de kunne, slår lige-ved-og-næsten som bekendt ikke nogen ned af kreaturet. Drengene fra Soffy Road scorede lidt ud af ingenting før pausen og holdt derfra flot stand mod et Gug-mandskab, der ikke kunne, mens Vejgaard forståeligt nok ikke ville.

Derfor tabte Flagskibet den vigtige kamp, der kunne hægte holdet på midterfeltet igen. Til gengæld spillede Serie 2 tennis med Storvorde Sejlflod Boldklub efterfølgende og gav publikum et æg og en 6-0 sejr med hjem.

For JS blev det til lige nøjagtig ingenting. Som Troels Bech ville have sagt:
“Vi var impotente og havde en metroseksuel boldmassage, som var kønsløst hen over midten.”

Man var ellers for 117. gang det dominerende hold på bolden, men ud af ingenting smider gæsterne en bold ind mellem keeper Simon Steffensen og Daniel Moth, hvor det lykkedes for angriberen at dirigere 1-0-målet i nettet og samtidig tildele Gug en spand med en syndflod kold vand.

Hjemmeholdet forbliver dog dominerende og udligner efter en fremragende tur på højrekanten af Man-of-the-Match, Anton Langagergaard i sin karakteristiske løbestil “Tyren”, hvor hovedet er i samme højde som hofterne og skulderen, mens han torpederer landskabet. Antons oplæg ender for venstrefoden af ‘Traktor’ Frederiksen, der genetablerer sit kælenavn en tidligere træner gav ham, og med ‘Tordenstøvlen’ sparker udligningen op i hjørnet.

Kort efter indtræffer kampens højdepunkt. Nicklas Sørensen finder fornemt Tommi 'Toptændt' Fabricius i dybden og på friløberen forsøger TTT at gå uden om keeperen, der dog fornemt vifter bolden væk. Og så fløjtes der straffe! Hvorfor dommeren konverserer med sin linjevogter, der hang med lungerne ude af halsen halvvejs oppe ved midten - og ændrer dommen!
I to-tre evigheder har vi fået at vide om dommeren, at det ikke hjælper at brokke sig, fordi han ikke ændrer dommen alligevel. Det gjorde han så idag.

I stedet scorer Vejgaard i første halvlegs sidste sekund, da et hjørnespark bliver pandet flot i nettet af Aalborg Air Force.

Og så er vi tilbage ved den impotente boldmassage, for anden halvleg spillede og spille Gug, uden at bliversådan rigtig farlige. Et enkelt godt opspil over midten og højre side, ender med en flugter midt for mål af Andreas Jeppesen. De rød-blå-striwede manglede killeren i feltet, som bolden nogen gange lander tilfældigt ved. Alan Shearer, Christian Lundberg, Heine Fernandez. Nu har vi mest lyst til at drikke gravøl på sidstnævntes gamle bodega på Østerbro...

Betingelserne for en udligning blev sværere, da anføreren modtager et utilgiveligt gult kort i kampens sidste minutter. Coach Stiller forsøgte ellers med den gamle Michael Gravgaard-taktik, da han hældte Jesper Amstrup frem på toppen til at flække bolden videre med knoppen. Endda ofte efter fremlægninger fra indskiftede Lasse Skovs flødefod; Lasse Skov, ‘Manden med de Mange Liv, der gjorde comeback nummer 20 før Flagskibet. Som en tilskuer fik sagt: “Er han ikke snart 40?

Ellers kan vi glæde os over at Mads Tølbøl fra den stærke årgang ’99, som bl.a. Lars Müller havde fingrende i, fik sin debut efter flere stærke kampe på andetholdet. ‘MT’ leverede et fint og arbejdsomt indhop på venstrekanten. Stort tilykke med debuten til endnu en spiller af egen-avl.

Om en uge gælder det revanchen(dem har vi mange af, indrømmet!) mod traditionsklubben fra Frederikshavn, FFI Fodbold. Det betyder endnu en #MatchDay med mulighed for at være lidt mindre gæstfri end denne gang. VI ER NØDT TIL AT SES!