Kvindebold: Jens Ole Klitgaard stopper

Trænerrokade på kvinde serie 1–holdet: Jens Ole Klitgaard stopper og Frederikke Lind tager over.

Forårssæsonen sluttede med flere ærgerlige nederlag til vores kvindehold i serie 1, og den udvikling er desværre fortsat i efteråret. Holdet har således tabt de første fem kampe og blot scoret en enkelt gang.

Vi har i seniorudvalget drøftet mulige løsninger med træner Jens Ole Klitgaard, og den fælles beslutning er at stoppe samarbejdet før tid. Vi tror alle på, at der er brug for ny energi omkring holdet, hvor skader og en smal trup har gjort vilkårene vanskelige for trænerstaben.

Vi vil gerne takke Jens Ole for hans store indsats i klubben! Han har arbejdet loyalt ud fra de betingelser, der har været omkring holdet, og samtidig har han været en god ambassadør for vores klub.

Resten af efteråret overtager assistenttræner Frederikke Lind rollen som cheftræner, og hun vil blive assisteret af Henrik Sørensen, som senest har stået i spidsen for klubbens U16-pigehold.

Arbejdet med at finde en cheftræner til den kommende sæson påbegyndes allerede nu. Indtil da håber vi, at alle omkring holdet er klar til at stå sammen for at få sluttet efteråret godt af på træningsbanen og i kampene.

Seniorudvalget i Gug Boldklub