Ny satsning i ungdomsafdelingen

Af Jonas Jensbye.

Steffen Munteanu Vestergaard vender tilbage til Gug Boldklub.

Steffen Munteanu Vestergaard er ny målmandstræner for talentfulde målmænd fra U13 til U17.

Da Steffen Munteanu Vestergaard før forårssæsonen 2018 blev præsenteret som ny målmandstræner for klubbens bedste seniorkeepere, så vidste vi allerede dengang, at vi havde med en meget talentfuld og engageret træner at gøre. Erfaringerne som træner for målmænd i Hobro IK og Randers Fcs ungdomsafdeling vidnede om en godt skolet træner, og Steffen leverede fra første dag varen i Gug Boldklub. Samtidig viste han sig som et stort socialt aktiv i klubben og især i seniorafdelingen. Derfor var det heller ikke overraskende, at først Hobro IK i efteråret 2018 og siden hen AaB tog ham ind som træner for deres mest talentfulde ungdomskeepere. Her var Steffen ansvarlig for keeperne op til U19 eliteniveau og havde op mod 5 ugentlige træningspas.

Steffen har derfor erfaring med at træne ungdomskeepere på højeste nationale niveau, og han har redskaberne og blikket for, hvordan keepere bygges op fra tidlig ungdomsfodbold til gradvist at modnes og skoles gennem forskellige udviklingsfaser i ungdomsårene. Dette selvfølgelig også med fokus på overgangen til at kunne præstere på seniorniveau, når alderen tilsiger det.

Steffen er i dag 26 år, og privat er han gift med Carina. De er netop blevet forældre til lille Valdemar, som er parrets første barn. Denne familiesituation skal fodboldtræningen matche op med, og derfor åbnede muligheden sig for et comeback i Gug Boldklub. Her bliver træningsfrekvensen en gang ugentligt med de talentfulde keepere på klubbens U13- til U17-hold. Det kan godt være, at Steffen skruer ned for træningsfrekvensen, men lysten og engagementet virker nærmest endnu større, end da vi bød ham velkommen i klubben første gang. Derfor er vi helt sikre på, at vi som klub har gjort et scoop med ansættelsen af Steffen, som er den helt rigtige til at indfri de ambitioner, der ligger bag en yderligere satsning på træning af vores talentfulde ungdomsmålmænd. Samtidig ser vi store perspektiver i et samarbejde mellem Steffen og Mads Aastrup, som fortsat har ansvaret for træningen af vores dygtigste seniormålmænd. De to vil især komme til at samarbejde omkring overgangen fra ungdomsmålmand til seniormålmand og med særlige udviklingsområder for de enkelte keepere.

Vi er stolte af at kunne byde Steffen velkommen tilbage i Gug Boldklub og ser frem til samarbejdet.