Ny træner til Gug BKs serie 1 damehold

Det er med stor glæde, at vi kan annoncere, at vi har indgået aftale for 2019 med Jens Ole Klitgaard omkring rollen som træner for vores meget ambitiøse og talentfulde nyoprykkede Serie 1 Damehold i Gug Boldklub.

Jens Ole har et solidt fodbold CV, der afspejler en trænerkarriere på mere end 30 år. Jens Ole har været træner i en række jyske klubber, hvoraf hovedparten har været i Nordjylland. Hans store trænererfaring er baseret på at have trænet både herresenior- samt dameseniorhold. Jens Ole har været assistenttræner for B52s Dame DS (nu Kvinde Serie), udfyldt rollen som cheftræner for Grønbjergs Dame JS hold samt Klokkerholms Dame S2 hold, hvor oprykning til S1 blev afsikret. Han har i 2018 trænet trupperne omkring de to Dame S2-hold i Vejgaard, hvor det ene hold rykkede op.

Jens Ole er 56 år gammel, bosat i Klokkerholm og har 3 voksne døtre. Gennem vores samtaler med Jens Ole har vi lært ham at kende som en meget engageret og dedikeret fodboldtræner med stor indsigt. Vi fornemmer tydeligt hans ønske om at bidrage til en fortsat positiv udvikling af damefodbolden i Gug Boldklub.

Jens Ole er bekendt med, at vores nuværende hold består af en række meget engagerede og veletablerede unge seniorspillere samt en række meget talentfulde U-18 spillere. Spillernes alder skaber grobund for en fortsat god og positiv udvikling af holdet som en naturlig forlængelse af den netop afsikrede oprykning til Serie 1. Vi er sikre på, at Jens Oles store erfaring med at integrere unge spillere i seniorfodbold bliver et vigtigt aktiv i den sammenhæng.

Jens Ole ved, at ambitionerne er store, og der er en italesat ambition om, at den nylige oprykning gerne skal følges op af yderligere oprykning indenfor en kort periode. Derfor har vi været glade for at mærke, at Jens Ole er klar til at stille nye krav til såvel klub som spillere, og vi tror på, at ambitionerne matcher.

Vi ser meget frem til at byde Jens Ole velkommen i vores fantastiske klub, og vi håber, at alle vil bidrage til at tage godt imod ham, så han får de bedste betingelser for at videreføre holdets gode udvikling og for at lykkes sammen med vores nuværende samt potentielt nye damespillere.

Samtidig kan vi offentliggøre, at Frederikke Lind bliver assistent for Jens Ole i 2019. Frederikke fungerede i efteråret som spillende træner for holdet og havde stor andel i holdets flotte oprykning. Vi er derfor meget glade for, at Frederikke fortsat er klar til at bidrage til holdets udvikling både på og udenfor banen.

Slutteligt vil vi ønske Jens Ole, Frederikke og alle spillerne en rigtig god 2019 sæson. Vi glæder os til se jer på vores fantastiske træningsanlæg inden længe.

Mange sportslige hilsner
Seniorudvalget i Gug Boldklub