Nye kræfter til Vennerne: 2 x Brisson valgt

Af Benny Nygaard.

Alt det formelle blev gennemført på traditionel vis, da Gug Boldklubs Venner holdt den årlige generalforsamling. Mest vigtigt var det nok, at den ønskede foryngelse i bestyrelsen, der blev indledt sidste år med valg af Maria V. Knøss som kasserer, nu er blevet videreført ved at to nye og yngre gode folk – Ann Kathrine og Niels Brisson - er kommet med på holdet som bestyrelsesmedlemmer. De to skal således medvirke til videreføre Vennerne fremover.
Ann Kathrine og Niels kender de fleste i Gug Boldklub for deres mangeårige virke blandt klubbens ungdomsspillere – og de har i øvrigt ofte hjulpet til, når Vennerne f.eks. holdt den årlige veteranaften. Men nu er de altså også med til bords, når der skal tænkes tanker, planlægges – og arbejdes for, at Vennerne kan gøre mest mulig gavn for Gug Boldklub. Dejligt.

Nu om dage interesserer kun få fra medlemskredsen sig for deres ret til både at møde op, gøre sin stemme gyldig og måske endda påtage sig en aktiv rolle, der kan sikre Vennernes overlevelse på længere sigt. Ærgerligt – men en trist kendsgerning.
Dirigenten for årets generalforsamling - mandag den 11. marts - Johs. Knudsen, konstaterede dog undervejs, at det jo alligevel går ganske godt hos Vennerne – generelt set.
I år var kun 11, inkl. bestyrelsen, mødt op – to mindre end sidste år. Og på kun 43 minutter blev alle formaliteter gennemført på behørig og ansvarlig vis. Fem minutter hurtigere end sidste år.

Formanden, Jørn Axelsen, aflagde indledningsvis sin beretning med omtale af de forskellige traditionelle begivenheder gennem året – veteranaften og Vennernes Dag samt salg af julekalendere og juletræer. Det var således en tilfreds formand, der rettede en tak til de mange, der på forskellig vis har støttet Vennerne, ikke mindst Gug Boldklubs U8 og U9 Piger og Drenge, som fik solgt alle 2.300 trykte julekalendere. Flot indsats.

Det store regnskab klarede kassereren, Maria V. Knøss, med gennemgang af nogle af de mange tal deri. Her var det værd at bemærke, at Vennerne i det forløbne år havde videregivet ca. 55.000 kr. til gode formål i Gug Boldklub. Årsresultat var i øvrigt ganske flot – med et overskud på 58.925 kr. – og formuen var øget til 370.365 kr. Der er således fortsat herigennem fine muligheder for at støtte gode initiativer i Gug Boldklub.

Resten af dagsordenen – herunder valg - blev klaret uden sværdslag. Som nævnt oven for nyvalgtes Ann Kathrine og Niels Brisson – med akklamation. Alle øvrige blev i øvrigt også genvalgt, så bestyrelsen er nu kampklar til den nye sæson forude.

Efter beretninger, valg og debatter kunne Johs. til sidst takke for god ro og orden, hvorefter formanden takkede deltagerne for fremmødet og bød på velsmagende skipperlabskovs med tilbehør og god snak om lidt af hvert. Senere blev der lukket og slukket i så god tid, at alle kunne nå at komme hjem og se TV-Avisen.

Læs referat fra generalforsamlingen lige her.