Rekordmange seniorhold - Comeback til Henrik Sørensen

De sidste trænere på plads til rekordmange seniorhold
- trænercomeback til Henrik Sørensen

Det er ingen hemmelighed, at jagten på en ny træner til dame serie 2-holdet har været langt længere end ønsket. Samtidig har det længe været uafklaret, om der var spillere nok til at tilmelde 5 herreseniorhold og 2 dameseniorhold + et 7-mandshold fra hvert køn. Begge dele er nu på plads – træneren for dame serie 2-holdet er på plads på kort og længere sigt, og der er tilmeldt et herreserie 5-hold, så afdelingen når op på 9 tilmeldte hold.

Henrik Sørensen er ny dame S2-træner
Vi er meget glade for at annoncere, at klubbens tidligere formand Henrik Sørensen (foto øverst) overtager trænerrollen på dame serie 2-holdet frem til sommer. Henrik har i mange år trænet årgang 2002/2003-pigerne op igennem ungdomsårene frem til de blev indlemmet i seniorafdelingen for godt 3 år siden. Han kender dermed en stor del af stammen på holdet, og han har både de trænerfaglige egenskaber og de sunde Gug-værdier, som holdet fortsat skal bygge på. Vi fornemmer tydeligt på Henrik, at han er motiveret for opgaven, og det er tydeligt at mærke hans store Gug-hjerte gjorde, at han stod klar til at hjælpe os i en svær situation. Stort velkommen tilbage, Henrik – vi glæder os til samarbejdet!

Allerede nu har vi trænerløsningen på plads fra den kommende sæson, idet den nuværende U14-træner Andreas Olsen bliver Henriks afløser. Vi har i længere tid været i dialog med Andreas om dette skifte, men det kan først blive fra sommer, da der skal findes afløsere til U14-drengene, som har været en afdeling i fornem vækst. Her har Andreas – i samarbejde med seniorspiller Jonas Duus – lavet et fornemt stykke arbejde med drengene, og vi ser frem til, at Andreas kan fortsætte sit gode arbejde på træningsbanen og omkring det gode fodboldmiljø hos dame serie 2.

S5-hold tilmeldt hos herrerne
På herresiden har vi – efter tæt dialog med bestyrelsen – truffet beslutningen om at tilmelde et serie 5-hold. Dette er ikke mindst begrundet i den store vækst omkring serie 4-holdet, hvor Jacob Johansen i tæt samspil med Sebastian Myrup har lavet et fremragende stykke arbejde med at genaktivere tidligere Gug-spillere og rekruttere nye spillere gennem netværk hos trænere og spillere. Serie 4-holdet kom også flyvende fra start i første runde, hvor Nibes nedrykkere fra serie 3 blev slået 7-1 på deres hjemmebane! Jacob og Sebastian har i første omgang takket ja til at koordinere træning og kamptrup for både serie 4 og 5-holdet, hvilket vi ser som en stor styrke ift. sammenhængskraften på holdene.

Spillergrundlaget er pt. til 5 hold, men det kan hurtigt blive sårbart ved skader og afbud, som sæsonen skrider frem – og derfor er det også nu, at vi skal have de sidste spillere ud af busken, så vi styrker holdene hele vejen fra JS1-holdet til serie 5-holdet og indbyrdes mellem Kvinde serie Vest og serie 2-holdet.

Dame serie 2 træner pt. sammen med Kvinde serie Vest tirsdag og torsdag kl. 19.00-20.30, mens herre serie 5 træner sammen med herre serie 2, 3 og 4 tirsdag og torsdag kl. 20.30-22.00. Dame serie 2 spiller første turneringskamp tirsdag den 11. april hos Hadsund/Terndrup, mens serie 5 åbner sæsonen på lørdag (8. april) hos Aalborgstudenternes IF.

Ellers er sæsonen i gang for de øvrige hold, som er kommet lidt blandet fra start, men optimismen blomstrer især efter en skøn MatchDay i går med flotte sejre til både JS1 og serie 2-herrerne.

Fortsat god sæson til alle træner, spillere, ledere og frivillige omkring seniorafdelingen i Gug BK.

Med sportslige hilsner
Seniorudvalget