Seniorafslutning: Klagenberg ryddede bordet

Normalt lader gugboldklub.dk vores facebookside om de fleste afdelingsindslag, men denne gang gør vi en undtagelse og bringer her Simon Frederiksens fine artikel om seniorernes afslutning.

Familiedynastiet fra Visse tog sig af de to mest prestigefyldte priser ved lørdagens afslutningsfest.
Jens Joe, yngste indslag i flokken, tog største sportslige hæder som Årets Spiller. Jyllandsseriens mest særprægede løbestil og oftere frisureskiftende end Paul Pogba, rendte med prisen efter en sæson, hvor Joe gik fra dreng til mand.

Han er blevet ham holdkammeraterne spejder efter, når kampen er på vippen, ham tilskuerne slikker sig om munden ved og ham, modstanderne skælver over, ved udsigten til et tocifret antal tunneller. Også trænerne forsøger at dæmme op for profilen, bl.a. Jan Werther i Aalborg Freja, der udtalte at Joe var nøglen, der skulle gemmes væk.

Gug’s 10’er indledte sæsonen med et brag, da han klaskede et afgørende frispark ind i årets første #MatchDay mod Thisted FC Elite. Sæsonen blev afsluttet i samme luftlag, da han slukøret smadrede taktiktavlen i pausen af kampen mod IF Skjold Sæby, for så at selvantænde hele 9210 Gug efter pausen. Nærmest symbolsk: ”Fuck taktikken, nu spiller jeg bare!”

Den ifølge seniorformand Jonas Jensbye mest prestigefyldte titel som årets seniorspiller på tværs af afdelingerne gik til storebror Morten, utrættelig midtbanespiller på andetholdet i serie 3.
En helt fortjent titel til en spiller, der giver 120 procent. Og ikke kun når det går godt. Det gælder også, når holdet er i modgang, træningsfremmødet er tyndere end Donald J. Trumps troværdighed eller tredje halvleg skal afsluttes. En fornem ambassadør for hvad Gug Boldklub som klub skal favne og på den måde fik afslutningsfestens officielle kød-skærer også hjemtaget ’pokalen med de store ører’, version 9210.

’Molle’ tog i øvrigt også en pris uddelt af serie 3-træner, Torben Uttrup, for bedste mand i tredje halvleg. For den evigt dehydrerede kok betød den næsten lige så meget.

Herudover takkede ældste bror, Anders Klagenberg af i Gug for denne gang. Han er blevet hijacket af Vaarst-Fjellerad Boldklub serie 3, men vi ved at tyngdekraften og magnetfeltet er på Vissevejs side, så det er forhåbentligt på gensyn til en ihærdig blå-rød, der har slået sine folder som træner i både sernior- og ungdomsafdeling, ligesom han mere eller mindre har repræsenteret samtlige seniorhold i klubben. Herunder 83 kampe på Flagskibet, præcist så mange som bettebro Joe (uha, det rimer). Tak til ’AK’, der også har nået en alder, hvor flere af hans tidligere ungdomsspillere kunne klappe ham på skulderen til afslutningsfesten.

Martin, farmand til de tre brødre og supersupporter, får muligvis en af priserne hjem på kaminhylden, men foreløbig må han nøjes med at være stolt på knægtenes vegne. Og begynde at overveje hvordan det personlige kampprogram skal fordeles mellem sønnerne.
Hvem ved – måske serie 3 brager ind i Vaarst i 2019?

Giv ’Joe’ og resten af familien et like.