Seniorkabalen er gået op – Stærk duo klar til serie 6

Seniorkabalen er gået op – stærk duo klar som ansvarlige for serie 6-holdet.

På fredag offentliggøres forårets puljer i de jyske serie 6-kredse, og Gugs nye fjerdehold hos herrerne er klar i en af de nordjyske kredse. Holdet kommer til at bestå af mange af efterårets U19-spillere krydret med nye spillere udefra og en gruppe af de faste seniorspillere. Vi er meget glade for, at dette fjerde seniorhold er blevet en realitet, og det er dejligt at se, at der allerede er spillere nok til at træne med kvalitet i tre trupper under træningerne.

Dette nye serie 6-hold er vigtigt i vores bestræbelser på at skabe en afdeling med en kvalitet og kvantitet, der gør, at vi kan udvikle den enkelte spiller og gradvist løfte det sportslige ambitionsniveau. Derfor er det med stor tilfredshed, at vi kan præsentere de to klubfolk, der skal stå i spidsen for serie 6-holdet i foråret.

Sebastian Bæk Christensen, er en rigtig Gug-dreng med mange ungdoms- og seniorkampe for klubben, får det overordnede ansvar for holdet. Sebastian bliver med sit rolige væsen og sin modenhed et stort aktiv ift. at hjælpe et nykonstrueret hold på plads. Han vil vinde, men han vil også have det sjovt og bidrage til det gode sammenhold omkring holdet.

Mads Amtoft Christensen, en af vore talentfulde U19-spillere, får en assisterende rolle omkring holdet. Mads har talentet til at gøre sig gældende på højere rangerende hold, men han har valgt at prioritere det sociale omkring U19-stammen i dette forår. Hans gode humør og stærke netværk er afgørende for, at der ser ud til at blive en stabil stamme omkring holdet.

Både Sebastian og Mads vil spille med omkring holdet, så nu skal vi bare have resten med ombord. Det må også forventes, at holdet i perioder vil få brug for at trække på oldboys-spillere og spillere fra klubbens 7-mandshold, så det er bare med at holde sig klar.

Mads og Sebastian er klar til at tage fat på træningsopgaven allerede fra i morgen (tirsdag den 3. marts), hvor der trænes kl. 19.00. Holdet træner i marts måned tirsdage kl. 19.00-20.30 og torsdage kl. 20.00-21.30, og holdet træner foreløbigt sammen med tredje træningstrup.

Vel mødt og rigtig god sæson til alle Gug-hold!

Forza Gug BK!