Stærk trænerduo klar - U19-træningen i gang

Af Jonas Jensbye.

Så er U19-træningen godt i gang - Stærk trænerduo er klar til at skabe positiv udvikling sammen med holdet.

Efterårssæsonen står for døren – og nu skal støvlerne for alvor til at tale for det nye U19-hold, der spiller første turneringskamp allerede lørdag den 15. august hjemme mod Aars. Det var derfor dejligt at se 13 skarpe og forventningsfulde spillere torsdag aften til efterårets første træning. Samtidig fik holdet lejlighed til at møde deres nye trænere Flemming Prip Thomassen og Jacob Johansen, der har sagt ja til den spændende opgave med at samle holdet socialt igen og arbejde med de talentfulde unge mennesker. Vi er sikre på, at vi har fundet en trænerduo, der kan skabe resultater og udvikling på holdet og hos den enkelte spiller. I hvert fald tegnede dialogen og samspillet med spillerne lovende her til aften i omklædningsrummet og på træningsbanen.

Flemming Prip Thomassen (foto t.v.) er 51 år, og han har to drenge på 17 og 21 år. Heldigvis for os bor hans kæreste i Gug, så det har gjort det nemmere at lokke ham til vores dejlige klub. Til daglig arbejder Flemming i salgsafdelingen hos Nordjyske Medier. Flemming har en flot fodboldkarriere bag sig med divisionskampe i Randers FC og sæson på Hobro daværende førstehold i Danmarksserien. Han flyttede efterfølgende til Aalborg og spillede 120 førsteholdskampe for NB, hvor han var holdkammerat med Gugs formand Henrik Gaardsøe. Flemming er samtidig en rutineret træner, som har slået sine folder i Aalborg KFUM. Her har han trænet både U17 og U19 samt klubbens førstehold i serie 1 over 4 sæsoner. Han har også trænet klubbens damehold i kvindeserie Vest. Flemming har en stærk træneridentitet, og menneskeligt har vi lært ham at kende som en engageret og humørfyldt fyr, der også kommer til at fylde verbalt på banen.

Jacob Johansen (foto t.h.) er 35 år, og er far til en pige på 3 år og en dreng på 6 år, og den ældste er snart klar til at starte op i Gug Boldklub. Jacob ejer sammen med sin kone virksomheden Majas Køkken, som er sponsorer i klubben, og han har også agentur på Chicago Roast House i Aalborg. Det er tydeligt for enhver, at han brænder for fodboldspillet og for at arbejde med såvel fodboldspilleren som mennesket. Jacob har fået sin fodboldopdragelse i AaB, hvor han også prøvede talentet af på højt rangerende ungdomshold. I sin seniortid har han primært spillet i Haabet IF, hvor han var med til at værne om stærke relationer spillerne imellem. Jacob fik også smag for trænergerningen i Haabet IF, hvor han var med til at rykke på træningskulturen og seriøsiteten, hvilket medførte succesoplevelser på banen. Jacob har hurtigt smittet os med sit engagement og lyst til at arbejde med udvikling af de unge spillere.

Vi er sikre på, at vi har fundet en super konstellation i Jacob og Flemming, som begge er dygtige kommunikatorer og vindertyper, som samtidig værner om at skabe et godt socialt miljø på holdet.

Vi glæder os til at se endnu flere sultne U19-spillere allerede på tirsdag kl. 19.00, hvor Jacob og Flemming står klar til at tage imod på træningsbanen. Holdet træner i efteråret tirsdage kl. 19.00-20.30 og torsdage kl.17.00-18.30.

Spred gerne budskabet om, at Gug igen har gang i noget stort omkring U19!

Forza Gug BK!