Stærk trænerduo på plads til serie 3

Af Jonas Jensbye.

Nyt fra seniorafdelingen: Stærk trænerduo på plads til herrernes 2. hold.

2. holdets serie 2-pulje i foråret viste sig at være ganske tæt, hvor kun Farsø skilte sig ud i toppen, mens Skelund længe lå isoleret i den modsatte ende. Slutfacit for Gug-holdet blev en 5. plads ud af puljens 8 hold, men de 19 point var desværre ikke nok til at sende holdet ud i kvalifikationskampe med 5’ere og 4’ere fra andre puljer om at blive i serie 2. Kim Vestergaard og Søren Mortensen har ellers arbejdet godt med holdet, hvor vi med glæde kan se godt integration af både nye spillere og flere af vores egne unge talenter. Holdet sluttede også af i flot stil med 7 point i de sidste 3 kampe, så pilen peger bestemt i den rigtige retning. Det var hele tiden aftalen, at Søren hjalp holdet et halvt år mere, og vi har også i noget tid været bekendt med, at Kim også var nødsaget til at stoppe efter denne sæson. Stor tak til jer begge for indsatsen!

Vi har arbejdet på afløserne igennem en del måneder nu, og er meget glade for at kunne meddele, at den nu tidligere U19-træner Flemming Prip Thomassen overtager holdet, hvor han får Simon Frederiksen som spillende assistenttræner.

Flemming har været i klubben i et år nu, og fra han overtog U19-drengene har hans engagement og energi været tydelig, og har har virkelig taget klubben til sig. Nu får han muligheden for at sikre den gode start i seniorafdelingen for flere af vores talentfulde årgang 2002-spillere, som vil kunne konkurrere om pladserne på 2. holdet. Vi er sikre på, at Flemmings store ambitioner er et godt match til truppen, som tørster efter at vise, at de skal tiltage i serie 2.

Hvor Flemming har træner-CV’et på plads med en årrække som førsteholdstræner på både kvinde- og herresiden i Aalborg KFUM, så er det en ny verden for Simon Frederiksen. Han har til gengæld erfaring fra næsten 300 førsteholdskampe i vores klub og har den naturlige autoritet og spilintelligens til at tage dette skridt. I første omgang bliver Simon lidt løst tilknyttet som spillende assistenttræner, hvor han bliver Flemmings forlængede arm inde på banen. Denne rolle har Simon mere uformelt haft i mange år på 1. holdet, og mod afslutningen af den netop afsluttede sæson tog han også denne rolle på 2. holdet. Simon har vi haft højt på ønskelisten længe, og vi glæder os til at følge ham som både en del af holdet og den nye trænerduo.

Der bliver tale om en kort opstart for holdet, som allerede spiller første turneringskamp den 7. august på udebane mod Bælum/Solbjerg IF – første træning for holdet er den 22. juli, hvor vi glæder os til at se nuværende og nye spillere kæmpe om pladserne på holdet.

Vi forventer at der kommer mere nyt omkring trænere for U19-holdene, serie 4 og 6 i denne uge.