Status: Sol og sommer over årets markedsdag i Gug

Af Benny Nygaard.

Sommeren viste sig i år fra sin allerbedste side, da Gug Boldklubs Venner holdt den årlige markedsdag på Gug Stadion. Regn de tre foregående år i træk var glemt – og en saga blot.
Ud over at lave en lille social begivenhed for lokalbefolkningen i Gug og Visse er markedsdagen en god anledning til at tjene nogle skillinger til gode formål i Gug Boldklub - og det går bedst, når vejret arter sig!
Kassereren har allerede talt kassen op og konstateret, at omsætningen har været god –
11 % bedre end sidste år. Han mangler dog stadig at lave et endeligt regnskab, for der følger jo også udgifter med, når ”større brød skal slås op”. Men, mon ikke det har kunnet betale sig!

Dagen før markedsdagen var alle gader og veje i Gug- og Visseområdet blevet støvsuget for ting og sager, gode folk havde sat frem og foræret os. Og i år var det vores indtryk, at det var ”jænne go’e sager”, næsten. Så, TAK til dem, der gav!

Gratis kaffebord til de friske
Selve markedsdagen begyndte som altid med gratis kaffebord til de morgenfriske - med sprøde friskbagte rundstykker sponsoreret af vores lokale KonditorBager.
Herefter gik formiddagen med flittig handel i loppemarkedsteltet samt hos kræmmerne.
Og de spillelystne brugte pænt med skillinger i den bugnende tombolavogn. De mange gevinster heri var sponsoreret af en række firmaer. Ikke mindre end 79 forskellige firmaer stod bag os i år – og hvem de er, kan du se herunder.
Gode sponsorer er bestemt rare at have med på holdet – og uundværlige! Så 1000 x TAK til jer alle!

Sild og bold
Omkring middag blev der budt på det traditionelle gratis sildebord sponsoreret af Spar-købmanden i Visse – og med musikalsk underholdning af husorkestret, duoen Spildæk, som den nu om dage kalder sig.
Dagen bød i øvrigt på masser af fodbold – både med mange af klubbens små spillere, men også med både Serie 2-holdet og Jyllandsserieholdet, der begge sørgede for gode sejre på henholdsvis 1-0 over Vester Hassing samt 3-0 over Aabybro. Så, sportslig succes på denne MatchDay også! Og endda med en 100 kampsjubilar, Jens ”Joe” Klagenberg, som således blev fejret på behørig vis – med blomster, gavekort, sejr og med ekstra stor opmærksomhed på lægterne. Også tillykke til ”Joe” herfra!

Petanqueklub åben
Gug Petanqueklub havde gæstfrit åbnet dørene til deres nye flotte baneanlæg, og nogle få   interesserede benyttede sig deraf og fik prøvet nogle af spillets finurligheder. Det forlyder i øvrigt, at enkelte af de fremmødte frem over vil deltage fast i dette ædle hyggelige spil som medlemmer.

Knap nok udsolgt
Der var traditionelt godt i gang midt på dagen, hvor solen var højst på himlen, og det var herligt at opleve rigtig mange børn tumle på den opstillede hoppeborg, mens familien slappede af på forskellig vis. Trods mange besøgende på markedspladsen blev der dog ikke udsolgt, hverken i loppemarkedsteltet, tombolaen eller hos kræmmerne, men der blev gjort mangen en god handel, tilsyneladende. Og når kassereren har oplyst om pæn fremgang i omsætningen, har det vel ikke været så ring´.

Fællesspisning
Som sidste år sluttede markedsdagen med fællesspisning i markedsteltet med deltagelse af knap 50 klubfolk, og specielt mange fra Seniorafdelingen, der sørgede for god stemning og højt humør i den lune sommeraften – indtil lukketid.

En stor tak skal i øvrigt gives til de mange gode klubfolk, der gav en hånd med, da der skulle løftes, bæres, rejses telt, serveres og kokkereres etc. Dejligt at opleve samarbejdet heromkring.

Vennerne skal nu evaluere forløbet af markedsdagen - og kassereren aflægge endeligt regnskab. Og som altid, når Vennerne går på banen, vil overskuddet nu gå til gode formål i Gug Boldklub, og herunder bl.a. til aktiviteter på ønskesedlen for enkelte hold eller afdelinger.

Stor tak til markedsdagens sponsorer:

AK7
Almas