Trænerteams på plads for serie 2 og serie 4

Trænerteams på plads for serie 2 og 4 og her er kontinuitet og kvalitet nøgleordene.

Vi er i seniorudvalget glade for at kunne annoncere, at der er kommet yderligere fire trænerkontrakter på plads for det kommende år.

Torben Uttrup Andersen (nummer 1 fra venstre) og Søren Mortensen (2 f.v.) fortsætter som trænere for 2. holdet i serie 2, mens Michael Poulsen (3 f.v.) fortsæter som cheftræner for 3. holdet i serie 4, hvor han får Tom Balentin Larsen (4 f.v.) som sin assistenttræner.

2. holdet er i dag et etableret serie 2-hold, og der er potentiale til endnu mere. Da seniorudvalget for et år siden lavede kontrakter for 2.019 med duoen Torben Uttrup Andersen og Søren Mortensen var det med store forventninger. Torben var i forvejen cheftræner for 2. holdet i serie 3, og Søren var blevet klar til at rykke trænergerningen fra de talentfulde ungdomshold til seniorafdelingen. Vi må her et år senere konstatere, at forventningerne er blevet indfriet og lidt mere til. I dag står vi med et serie 2-hold, som netop har afsluttet en fornem sæson på rækkens 3. plads – en fornem bedrift som nyoprykker!

Derudover ser vi en træningstrup, som hele tiden rykker intensiteten og niveauet opad, ligesom de enkelte spillere på holdet – både de erfarne og de helt unge – tager flere skridt i deres individuelle udvikling. Samlet set fremstår holdet i dag langt mere modent end for et år siden, og der er skabt en stærk holdidentitet. Det har resulteret i stærke præstationer både på banen og under 3. halvleg i omklædningsrummet.

Vi er sikre på, at holdet endnu ikke har toppet, og vi fornemmer en stærk sult hos trænerteamet, som er klar til at forløse potentialet. Derfor er vi meget glade for, at Torben og Søren er at finde i Gug Boldklub i år 2020 også!
3. holdet har leveret stabilt i serie 4, og integrationen af U19-spillere giver løfer for fremtiden Michael Poulsen startede sin trænerperiode i Gug som assistenttræner på klubbens 2. hold, men det seneste år har han stået i spidsen for klubbens 3. hold. Han overtog et nyoprykket serie 4-hold, og siden hen har han og holdet vist, at de holder fint niveau. Michael er lykkedes med at skabe et godt socialt miljø på holdet, hvor flere erfarne spillere udgør stammen på holdet, mens flere og flere tidligere U19-spillere byder sig stærkt til.

Netop disse U19-spillere var i efteråret under Tom Balentin Larsens vinger, og han har sagt ja til at bistå Michael omkring integrationen af de mange talentfulde U19-spillere på deres vej ind i seniorfodbolden. Tom er en ildsjæl og en stærk kulturbærer, som smitter med sin vilje og engagement. Han komplimenterer Michael rigtig godt omkring den vigtige opgave med at skabe et stærkt træningsmiljø i den 3. træningstrup i seniorafdelingen.

Vi ser opgaven med at etablere en stærk 3. træningstrup som helt afgørende for vores evne til fortsat at fostre egne talenter til klubbens højest rangerende hold. Samtidig er det afgørende, at vi formår at fastholde egne spillere og tiltrække spillere udefra – ambitionen er nemlig en afdeling i vækst hen over 2020. Vi føler os overbeviste om, at Michael og Tom er de rette til at løfte opgaven i tæt samspil med de øvrige seniortrænere.

Rasmus Dahl ønsker at fokusere på at spille selv.
Rasmus Dahl - som har stor andel i den flotte udvikling på klubbens serie 4-hold - har efter to år som træner for 3. holdet ønsket at koncentrere sig om at være spiller. Rasmus har ydet en kæmpe indsats som træner og har trukket mange spillere til klubben via sit store netværk. Vi er glade for, at han har fået så meget styr på tidligere skader, at han nu kan agere en stærk sidste skanse i målet. Han bliver en stærk kulturbærer på holdet fra den kommende sæson.

Jagten på træner for nyt serie 6-hold er i gang.
Der er godt gang i integrationen af U19-spillere på seniorholdene, og de unge spillere har allerede vist, at de kan bidrage til at løfte niveauet på klubbens 3. hold. Derfor er det besluttet, at der i foråret 2020 tilmeldes et nyt serie 6-hold, som kan være base for de U19-spillere, der ønsker en lidt langsommere indslusning på de øvrige seniorhold. Denne løsning giver de bedste muligheder, for at vi kan stille de sportsligt stærkeste hold, for vi måtte erkende i foråret, at der ikke var spillere nok til en bæredygtig U19-løsning.
Vi håber, at vi allerede fra sommeren 2020 har et U19-hold igen, men det vil kræve betydelig tilgang af spillere fra årgang 2001 og 2002.

Vi arbejder aktuelt på en træner for det nye serie 6-hold, som kan være med med til at skabe en stærk holdidentitet på et nyt hold, og som kan understøtte, at vores U19-spillere får en masse gode oplevelser med seniorfodbolden.

Alt i alt ser vi meget lyst på fremtiden i seniorafdelingen, som i foråret består af fire herrehold og et kvindehold.

Mange sportslige hilsner
Seniorudvalget i Gug Boldklub