U16-træner: Vi kan godt være med i Liga 1

Gugboldklub.dk har haft en lille ’online-snak’ med cheftræner for vores succesfulde U16-drenge, Jesper Jørgensen.

Jesper, der til daglig er lærer på Sulsted skole, er uddannet træner med A-licens og har bl.a. været træner i AaB, Vendsyssel FF, Team Viborg m.fl.

Først og fremmest mener Jesper, at U16-drengene har leveret rigtig god indstilling til træningen i de 3 måneder han har kendt dem.
JJ: - De har udvist en stor begejstring og villighed til at lære nyt.

Jesper fortæller, at drengene startede med at lære er nyt system ift. hvad de ellers har været vant til.
JJ: - Vi træner på en anden måde, end de har været vant til og det har de været dygtige og fokuserede på at lære.

Det hele har som bekendt resulteret i flotte resultater i Liga 2 og nu skal drengene så prøve kræfter med Liga 1. Ret fantastisk for klubben som helhed, der kommer på landkortet og bliver nævnt i flæng med en række større klubber fra såvel Jylland som Fyn.

Iflg. Jesper er alle drengene meget spændte på at finde ud af, om de kan være med på niveauet.
JJ: - Og det fandt de ud af i vores pokalkamp mod TST Fodbold, at de godt kan. Her tabte vi kampen 2-3 til årets nr. 3 i Liga 1. Havde vi ikke lavet 2 personlige kæmpefejl, så kunne vi godt have vundet kampen. Men vi tog en masser erfaring og humør med fra den kamp, som vi skal bygge videre på.
Det bliver spændende at prøve kræfter med hold som Team Midtjylland, Hobro, Hjørring og Vejle BK samt flere hold fra både Jylland og Fyn.

[ Se forårets række i U16 Liga 1 her ]

[ Læs holdleder Kasper Kroghs artikel ’U16 drengene i Liga 1’ her ]