Venneprisen gik til Jørn Jeppesen (opdateret)

Den eftertragtede Vennepris, uddelt af Gug Boldklubs Venner, gik i år til ingen ringere end klubbens tidligere formand Jørn Jeppesen. Prisen blev uddelt til årets velbesøgte veteranaften mandag aften, hvor selvsamme Jørn Jeppesen agerede toastmaster. Så da vennernes formand Jørn Axelsen i løbet af aftenens program indtog scenen og annoncerede prisvinderen, var det en gedigen overraskelse for Jørn 'Jeppe' selv.

At netop Jørn 'Jeppe' får prisen, må siges at være yderst velfortjent, da han om nogen har tjent Gug Boldklub trofast gennem mere end en menneskealder. Jørn 'Jeppe', der i dag er en ivrig golfspiller, ser stadig gerne forbi til MatchDays og andre af klubbens mange aktiviteter, når tiden kan afses til det.

Jørn 'Jeppe' er noteret for 46 førsteholdskampe i klubben (med officiel debut i 1975) inden karrieren tog fart i andre af byens større klubber (bl.a. AaB).
Men debuten var reelt meget tidligere, i 1960'erne, og derfor før 1972, hvor der blev første gang blev lavet statistikker. 'Jeppe' var kun omkring 16 år, da han debuterede og han har derfor reelt spillet mange flere førsteholdskampe end de noterede 46.

Nævnes skal selvfølgelig også at han har været formand for Gug Boldklub i perioden 1999-2004.

Se modtagere af venneprisen gennem årene lige her.

-kma