Veteranaften – Med DBU-formanden på besøg

Kalenderen pegede igen så småt på forår, da Gug Boldklubs Venner – i år nu niende gang i træk - havde inviteret til det årlige træf for tidligere spillere og andet godtfolk i klubben. Og igen på en stille mandag aften, den sidste i den lange vinter.

80 af de gamle kæmper var mødt op for at hygge sig med mandemad, skipperlabskovs og gule ærter – med tilhørende snaps og øl efter behag. Kaffen med lækre fastelavnsboller lavet af vores egen bagermester i Nørager, Peter Rask, sikrede, at den kulinariske del af arrangementet blev perfekt.

Oven i megen snak om de gode gamle dage blev de fremmødte forkælet med to glimrende foredrag – først af formanden for DBU, Jesper Møller, og dernæst af Gug Boldklubs seniorudvalg. Tre af repræsentanterne fra Seniorudvalget, Erik Steffensen, Jesper Kaalbye og Jonas Jensbye, blev ved samme lejlighed tildelt åres vennepris – velfortjent for deres enorme indsats for afdelingen, der i dag står så stærkt som nogensinde, bl.a. med et MatchDay-koncept, som har vakt stor opmærksomhed mange steder i regionen.

Sidste punkt på dagsordenen var i øvrigt udtrækning og omdeling af de mange gevinster fra Olsens traditionelle kæmpestore amerikanske lotteri.

Aftenen blev i øvrigt endnu en gang således gennemført efter dagsordenen – styret med sikker hånd af Gug Boldklubs tidligere formand Jørn Jeppesen.

- bn